Pulzar

Fennesz

Christian Fennesz a kortárs európai elektronikus avantgárd egyik legkiemelkedőbb képviselője. Gitárosként, zeneszerzőként és kütyüvarázslóként is komoly karriert futott be, emellett számtalan együttmáködésben, filmzenében és egyéb produkcióban vett részt. Fennesz számára igazából nem láteznek műfaji határok és megkötések: sokoldalúságára jellemző, hogy a hagyományos dzsessz világától a bécsi techno-szcénán át az Ars Electronica művészeti világáig mindenütt otthonosan mozog.

Fennesz pályája a nyolcvanas évek végén kezdődött a bécsi underground egyik fontos zenekarában, a Maische-ben. Érdeklődése ez után fordult az elektronikus tanczene felé, és jelentős szereplője lett a kilencvenes évek eleji bécsi dance-szcénának. A kísérletezés első önálló lemezeivel kezdődött, és a kritikusok egybehangzó állítása szerint a 2001-es Endless Summerrel jutott el a csúcsra. Klasszikus zenei és zeneelméleti képzettség, magabiztos gitártechnika és az elektronika lehetőségeinek ismerete és tágítása – ezek voltak az alapok, amire Fennesz lerakta a kortárs avantgárd egyik legnagyobb szabású életművét. Zajzenéből, zörejekből, áradó ambientből, finom dallamokból és dallamtöredékekből összeálló kompozíciói egészen egyedi világról és gondolkodásmódról tanúskodnak. De nagyra tartott lemezei ellenére Fennesz igazi közege mégis csak az élő fellépés, amikor a szemünk előtt és a fülünk hallatára születnek meg a gitáros-komponista összetéveszthetetlen zenei textúrái.

Lemezek

Hotel Paral.lel, 1997

Plus Forty Seven Degrees, Minus Sixteen Degrees, 1999

Endless Summer, 2001

Venice, 2004

Cloud (Keith Rowe-val, Toshimaru Nakamurával és Oren Ambarchival), 2005

Cendre (Ryuichi Sakamotóval), 2007

Black Sea, 2008

In the Fishtank 15 (a Sparklehorse-zal), 2009


Kapcsolódó cikkek

  • Amszterdamtól Miamiig: Jolly, a magyar zeneipar legújabb pegazusa

    Elképesztő művészi termelékenység és szaporodó külföldi felkérések jelzik: Jolly jó úton jár. A fiatal magyar producer csak 2010-ben összesen 44 megjelenést tudhatott magáénak, és már ebben az évben is túl van a 16. kiadványán. Meghívták játszani a tavalyi Amsterdam Dance Eventre, és bérelt helye van az idei WMC-re is. Üröm az örömben, hogy mivel Miami elég messze van és nem fizetnek sem útiköltséget, sem egyebet, így egyelőre Jolly helye üresen marad a WMC-n.
  • Magyar lány hangja a Ministry of Soundon

    Felvette a versenyt a külföldi sztárénekesekkel egy magyar lány, Farkas Zsófi. A Sophie Cairo mûvésznéven Angliában éneklô lány egy neves DJ.-vel dolgozik együtt, daluk megjelent a Ministry of Sound válogatáslemezen, majd felkerült arra a slágerlistára, melyen a legnagyobbak szerepelnek.

Archív partyajánlók

Ajánlott rádiók

Ajánlott lemezek

  • William Orbit – Odyssey

    Élete első válogatásával jelentkezik a popvilág egyik leghíresebb producere, a brit William Orbit.

Biográfiák

  • Jolly

  • King Unique

    A King Unique a kétezres évek elején vált világsztárrá, akkor még mint Matt Thomas és Matthew Roberts duója. A „koszos” house muzsikáik futótűzként terjedtek el a földkeregség minden táján. Klubberek milliói vésték be egy életre a King Unique nevet az agyukba, köszönhetően a stílusokon átívelő, elementáris erővel ható szerzeményeiknek és szettjeiknek. KU-trekkeket pörgetett Sashától Dubfire-en át Tiestóig szinte mindenki. Írtak hollywoodi filmzenét és mobiltelefonhoz csengőhangokat. 2001-es megalakulásuk után pár hónappal már Pete Tong Essential Mixében feszítették a húrokat, meghódították az amerikai Billboard Dance Chartot a Dirty Vegas’ “Walk Into The Sun” című dalának remixével. Több mint 50 remixet készítettek még duóként az Underwolrdtől a Planet Funkig a legnagyobbaknak. 2006 óta Matt Thomas szólóban dolgozik a King Unique név alatt. Ez idő alatt új, addig soha nem látott magaslatokba repítette a nevet a sajátos, újszerűen eufórikus, dallamos, mégis rendkívül masszív techno stílusával. Az első sikerdal a "2000000 Suns", ami John Digweed Bedrock kiadója jóvoltából jelent meg. A másik ikonikus KU eresztés a "Yohkoh" és a "Sugarhigh". Legutóbb a “Heaven” és "Heavy Drug" remixével sikerült levennie újabb rajongók ezreit a lábáról. Mindkét felvétel eredetijét James Lavelle UNKLE projektjének köszönhetjük. Matt Tokiótól Londonig rendszeres fellépője volt az elmúlt években az olyan rangos klubesteknek, mint a Renaissance vagy a Ministry Of Sound.
  • Chriss Ronson

    DJ Chriss – vagyis Horváth Krisztián - 1977. október 26-án született Budapesten.
  • Daft Punk

    Thomas Bangalter & Guy-Manuel de Homem-Christo
  • Suprise

Zenei stílusok

  • Darkambient

  • Indie

  • Blues

  • Darkwave

  • Ethno

  • Nu Disco

  • Twostep

  • Reggae

  • Pop

  • Nu Rave

  • Deep House

    A house zene egyik alfaja. Lassabb ütemek és lágyabb hangzás jellemzi, gyakran fordul elő férfi vokál a stílus klasszikusai között.
  • Acid

    Valószínűleg a Roland cég maga sem gondolta, milyen korszakalkotó változás elindítója lesz a TB-303-as analóg bassliner 1982-es piacra dobásával. A készüléket egyedül gyakorló gitárosoknak, a TR-606-os dobgép mellett használandó mechanikus basszuskíséretként szánták, az “élő zenekar a nappaliban” hatás elérésére. A szerkezetnek eleinte nem volt komoly visszhangja; a gitárosoknak nem igazán jött be a készülék, vagy csak egyszerűen nem vettek tudomást róla. A Roland másfél év, azaz mindössze tízezer TB-303-as összeszerelése után leállította a gyártást.
  • Progressive Psy

  • Minimal Techno

  • Nu Beats

  • Rock

  • Killer

  • Industrial

  • Club

  • Garage

  • Darkpsy

  • Psytech

  • Tradicional Goa

  • Full-on

  • Funk

  • Speedgarage

  • Progressive Trance

  • Dub

    A dub egy létező szám változatának tekinthető, amely általában kihangsúlyozza a dobot és a basszust; a keletkező hangzás népszerű a jamaicai sound systemek tagjai körében.
  • Hardcore

  • Folk

© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó