Pulzar


Kövess minket!

Két kategóriában is nyert az A38 Hajó a Kreatív magazin Mediadesign díjátadóján

Médiaportfólió kategóriában Arany, márkázott online tartalom kategóriában Ezüst elismerést kapott.

A magyar reklámszakma egyik fontos médiuma, a Kreatív magazin hatodik alkalommal hirdette meg a Mediadesign versenyt, amelyre weboldalakat, mobilapplikációkat, tévéműsorokat, magazinokat, kiadványokat és tartalomalapú marketingmegoldásokat vártak a szervezők. A döntőbe 40 nevezett munkából 22 jutott shortlistre, köztük az A38 Hajó két anyaga: a hajó 2018-ban teljesen megújult médiaportfóliója, illetve márkázott online tartalom kategóriában a hajó négy YouTube-csatornája. Az október 25-i díjkiosztón az előbbinek Arany, az utóbbinak Ezüst díjat adott a neves szakemberekből álló zsűri. Mindkét anyag kategóriagyőztes lett. Az A38 Hajó harmadszor nyer a Mediadesignon: 2013-ban az integrált kategóriában győzött a jelenlegit megelőző médiaportfóliójával, 2015-ben pedig a legjobb stúdióberendezés kategóriában lett első frissen épült Panorámastúdiójával.

A Kreatív által hatodik alkalommal megszervezett Mediadesign célja, hogy megtalálják és díjazzák a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Emellett felhívják a figyelmet arra, hogy a média világában mennyire fontos szerepe van a felületek vizuális összképének, legyen szó weboldalakról, alkalmazásokról, tévéműsorokról, magazinokról és más nyomtatott kiadványokról.

Médiaportfólió kategória ARANY díj: Az A38 Hajó médiaportfóliója

Az idén 15 éves A38 Hajó két kategóriában indult. Az egyik a médiaportfólió kategória volt (ennek megfelelőjét, az "integrált kategóriát" az A38 Hajó 2013-ban már megnyerte egyszer). Az elmúlt másfél évtized alatt az A38 Hajó látványosan kinőtte kereteit, és a korábbi koncerthelyszínből igazi multifunkciós, kortárs kulturális központ, televíziós gyártási bázis, tudásmenedzsment hub, képzési intézmény lett. Ez a szerteágazó tevékenység 2018-ra már erősen meghaladta az A38 Hajó kialakult arculati-kommunikációs kereteit, ezért a kommunikációs struktúra és a médiaportfólió megújítására volt szükség.

Éppen ezért ebben az évben az A38 Hajó arculata jelentősen átalakult és megújult: új logó és ebből kialakított, egységes logócsalád, új betűtípus, a szerteágazó kommunikációs igényekhez alkalmazkodó, megújított hordozók, a közösségi média felületeihez erőteljesebben alkalmazkodó arculati megoldások, a felhasználói szokások változásait követő, újratervezett, reszponzív honlap és szintén újratervezett programmagazin alkotják a médiaportfólió legfontosabb elemeit.



"B" főkategória - Tartalomalapú marketingmegoldások EZÜST díj: Az A38 Hajó Youtube-csatornái

Ehhez kapcsolódik a másik, a márkázott online tartalom kategória shortlistjére egyedüliként felkerült pályázat is: az A38 Hajó az elmúlt másfél évtizedben óriási méretű kulturális archívumot épített fel. Több mint kétezer koncertről, fellépésről, előadásról készült egyrészt professzionális televíziós felvétel és dokumentáció, másrészt ezekhez kapcsolódó háttérinterjú, művészi életművet áttekintő retrospektív beszélgetés. Ezeknek közönséghez való eljuttatása kiemelt feladat.

Éppen ezért az A38 Hajó promóciós működése nagyon összetett tartalommarketing tevékenység. Az A38 Hajó programmagazinja, blogja, honlapja és közösségi média csatornái a programok promóciójához kapcsolódó tartalmak elsődleges hordozói. Ezzel párhuzamosan a hatalmas méretű, több mint kétezer koncertből álló archívum és az állandó, heti többszöri televíziós felvétel folyamatos tartalmi utánpótlást biztosít. Ennek kiemelkedően fontos tartalommarketing-felülete az A38 Hajó négy, műfajilag tudatosan szegmentált YouTube csatornája. Ezek a csatornák: A38 Vibes (pop, rock és populárisabb, könnyedebb elektronikuszenei produkciók), A38 Rocks (rock, metál, punk és hardcore, keményzenei produkciók), A38 World (világ- és népzenei produkciók), illetve A38 Free (jazz és kísérleti produkciók).

A négy csatornán jelenleg playlistekbe rendezve több mint ötszáz koncertről található több mint 5500 (ötezerötszáz!) koncertvideó. Az ötezer videót közel negyvenezren osztották meg és a csatornák összesített megtekintési ideje jóval túl van a húsz éven. Az A38 Vibes csatorna össznézettsége tól van a kétmillión.

Az A38 Hajó YouTube-csatornáinak célcsoportja jóval tágabb, mint maga a hajó célközönsége, hiszen itt a tartalommarketing feladata, hogy organikusan és nagy volumennel szólítsa meg a külföldi közönséget is (nemrég a nemzetközileg is elismert zeneipari médium, a Pitchfork is használt koncertfelvételt egy Julee Cruise-ról készült cikkéhez). A cél ebben az esetben a márkaismertség növelése, illetve annak az alapvető üzenetnek az eljuttatása, hogy az A38 Hajó Budapest és Közép-Európa egyik legváltozatosabb programot kínáló kulturális-zenei központja és koncertfelvétel archívum birtokosa.

Youtube csatornák:

A38 Vibes

A38 Rocks

A38 World

A38 Free

Még több Friss

  • A KNTXT Londonban és Párizsban debütál

    Charlotte de Witte KNTXT elnevezésű show-ja márciusban fog debütálni nemzetközi szinten, méghozzá Londonban és Párizsban.
  • 2018 az A38 Hajón

    Milyen volt a tizenötödik, jubileumi év? "Jeleznünk kell, hogy egyáltalán nem vagyunk elfáradva" ‒ mondta az A38 Hajó alapítója, Bognár Attila a hajó tavalyi tizenötödik születésnapján készült riportban. És az év bizonyította is, hogy a 2003 óta a budapesti kulturális élet szerves részét alkotó A38 nem fáradt el, és mindig képes a megújulásra. Rövid összefoglaló 2018-ról.
  • Jay Lumen megelőzi Amelie Lens, Maceo Plex és Adam Beyer dalát is a Beatport éves Top100-as listáján

    Jay Lumen a Beatport kurátorai által összeállított összetett, stílustól független 2018-as éves listán az előkelő 8. helyet szerezte meg "Asteroid" trekkjével. Ezzel megelőzi többek között Amelie Lens, Charlotte De Witte, és Cirez D dalait, de a Tale Of Us nagysikerű "Swallow" remixét ugyanúgy, mint Maceo Plex "Blade Runner" átiratát, vagy az Adam Beyer és Bart Skils által elkövetett idei már már mainstreammé vált Techno slágert a "Your Mind"-ot is.
  • Átadták az ország első CD automatáját

    December 15-én a Lumen Kávézóban megrendezett MZK #1 – Hozom a zenét elnevezésű esemény keretében adták át az ország első CD automatáját, ahonnan mostantól mindenki tulajdonképpen egy gombnyomással szerezheti be kedvence lemezét.
  • Jövőre négy koncert is lesz a Balaton közepén

    Az óriási sikerre való tekintettel 2019-ben már négy kompkoncerttel várják az érdeklődőket a MOL Nagyon Balaton szervezői. A WOW Hungary kompkoncerteken fellép majd a Punnany Massif, a Quimby, Rúzsa Magdi és Majka is. Jegyek már kaphatók.
  • Hollywoodi szilveszter és Tankcsapda szülinap az Akvárium Klubban

    Igazi Hollywoodi időutazásra invitál idén szilveszterkor az Akvárium Klub. December 31-én újra előkerülnek a diszkógömbök és szerpentinek, és három tematikus terem repít majd vissza a csillogó '90-es és '00-es évekbe. Itt és aznap ünnepli 5. születésnapját a korszak „legcikibb" slágereit felvonultató Necc Party. Hollywoodi hírességek sétányává változik a KisHall, miközben ikonikus filmzenék csendülnek fel a VOLT Lokálban. A korán érkezőknek idén is lesz 'retro tombola' értékes nyereményekkel. Másnap különleges klubkoncerttel ünnepli 30. születésnapját a Tankcsapda.
  • Jay Lumen az Amsterdam Dance Eventen: ismét zajos siker

    Jay Lumen ismét hatalmas sikert aratott az ADE (Amsterdam Dance Event) rendezvényén. Lassan már szinte tradíciónak számít, hogy évről-évre rendszeres meghívottja az ADE hivatalos nyitó bulijának a legendás Panama klubban. Ezúttal is remek visszhang és jelentős sajtófigyelem kísérte a szettjét.
  • Három tesztbuli és végre hivatalosan is megnyit az új Cinema Hall!

    Tavasz óta vártuk a napot, hogy megnyissa kapuit a város legújabb Cinema Hallja, de októberben már élőben megtapasztalhatjuk!
  • Több tízezren élvezték a zenét a Budapest Music Expón

    Véget ért tegnap kora este a 13. Budapest Music Expo. A Hungexpo G és F csarnokában három napon keresztül szólt a zene. Rengetegen érkeztek a rendezvényre azért, hogy kipróbálhassanak hangszereket, megnézzenek bemutatókat és rész vegyenek szakmai előadásokon. A Budapest Music Expóra több tízezer ezer ember látogatott ki.
  • Szakadj ki a komfortzónádból!

    Az Akvárium Klub idén is a CAFé Budapest egyik helyszíneként vesz részt az október 5–21. között tartó programsorozaton. Ennek keretében érkezik a klubba október 9-én az elképesztő zenei tehetséggel megáldott Masego, október 5–7. között vár találkozások és felfedezések fesztiválja, a Budapest Ritmo, október 8-tól pedig kortárs, underground koncertsorozattal indul a Downtown Café.

© 2001–2019 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó