Pulzar

Művész

Stanton Warriors

Stanton Warriors

Mark Yardley & Dominic B – a Stanton Warriors, az utóbbi évek alatt hihetetlen karriert futottak be a tánczene világában. Nemcsak keresett dj-k, producerek, és remixerek, de saját kiadójuk is van amellett, hogy számaikat olyan major labelek adták ki mint az XL, vagy a 679 recordings, a függetlenek közül pedig nem más mint Tayo MOB kiadója. Hosszú út vezetett Anglia álmos dél-nyugati farmvidékérõl idáig, de lelkesedésük és az érzések amelyek zenéjük mögött állnak azóta sem változtak sokat.

Tánczenei keresztségüket a korai illegális szabadtéri rendezvényeken szerezték, ahol részesei lehettek egy pörgõ, friss és izgalmas deep house színtérnek, melyet átszõtt a break, a funk és a hip-hop. Ezek a stílusok hatalmas szerepet játszottak saját hangzásuk karakterének kialakulásakor. Akkortájt a dolgok Bristolban fokuszálódtak, ahol Dom energiáját egy lemezboltnak és saját bulik szervezésének szentelte, miközben maga is dj-zett és bulizott, tehát annyi szálon kapcsolódott a tánczenei színtérhez amennyin csak tudott.

Eközben Mark a saját álmai megvalósításán fáradozott és egy személyes hõse, Prince nyomdokain haladva több mint 30 hangszeren tanult meg játszani. Mindenesetre elmondhatjuk, hogy mindkettejüket rendesen megcsípte a zenebogár. A már említett ‘Bristol Scene’ meghatározó volt hangzásuk és hozzáállásuk megformálásában amely zenei munkásságukat jellemezte ezekben a korai években. 

A nyugisabb vidéki évek után a páros Londonban, a 51st Label kiadónál egyesítete újra erõit. Dom aki a kiadó A&R felelõse volt, gyorsan felfedezte közös vonásait Markkal, miközben lezajlott a korai UK Garage elsõ felemelkedése. Szerencsés módon ez volt az a pont amikor úgy döntöttek erõfeszítéseiket a stúdióra koncentrálják, immáron közösen. Szinte berobbantak az egyébként stagnáló színtérre a ‘What Ya Gonna Do’, és a ‘2 True’ címû számokkal, amely az 51st Recordsos fõnökeik érdeklõdését is felkeltette, és úgy ahogy van kiadták világszerte. Az ezt követõ ‘Determined’ volt az ahol a rájuk jellemzõ koszos, electros/hip-hopos hatások kezdtek igazán alakot ölteni. 

Az igazi áttörést ezután mégis Tayo független kiadójánál, a Mobnál megjelent break klasszikus ‘Da Virus’ hozta meg. A Mob elismert kiadó és ez a szövetség mesteri húzásnak bizonyult, hisz komoly figyelmet biztosított a break világ felõl, és remixfelkérések hadát hozta olyan nevektõl, mint a Basement Jaxx, Missy Elliot, Azzido Da Bass, Bentley Rhythm Ace, Jocelyn Brown, vagy Gabrielle. Sok különbözõ mûfaj, melyek mind hatással voltak a Stanton Warriorsra és amihez most õk is hozzáadhatták saját felismerhetõ hangzásukat, mely felvillanyoz bármilyen táncparkettet, a világon bárhol. Nem sok konstans dolog van a Földön, de arra biztosan számíthatsz, hogy egy Stanton kezelés bármilyen partyt beindít. Egy alapgondolat, amihez Mark és Dom mindíg is tartotta magát, és ami minden feltörekvõ producernek útmutatás kéne hogy legyen: egy jó szám az egy jó szám bárhol a világon, és egy jó szám megtáncoltatja az embereket.

Ezt az elvet követték amikor felkérést kaptak elsõ válogatásuk elkészítésére 2001-ben, és nem kisebb kiadó színeiben mint az XL. Ez volt a ‘The Stanton Session’. Az eklektika amivel összeválogatták saját számaik (‘Da Virus’ ‘Da Antidote’), és remixeik (Basement Jaxx, Plump Dj’s) mellett olyan producerek munkáit mint a Masters At Work, Isolee, vagy a Soul Fusion, jól demonstrálja zenei hozzáállásukat és ízlésük sokszínüségét. A ‘The Stanton Session’ rengeteg tánczenei rajongóhoz eljutott, hisz hatalmas szakmai és közönségsikert ért el, útközben megnyerve a legjobb válogatásnak járó díjat a Muzik Magazinban és a Dancestar-ban. 

2002-ben Stantonék a 679 Recordingshoz történõ igazolással kezdték karrierjük következõ fejezetét, jelezve, hogy a Stanton Warriors magasabb szintre emeli a dolgokat. Saját produkciós munkájukra koncentrálnak, és ízelítõt adnak az elkövetkezendõk komolyságából amikor The Streets istállójához csatlakoznak. A fejlõdésre és a dolgok elõremozdítására való késztetésük mutatkozik meg saját kiadójuk, a Punks Music megszületésében is. Két eddigi kiadványuk, a ‘Break Me With You’ és a ‘Reckless Dub’ példátlan érdeklõdésre számíthatott, és hatalmas siker lett a breakbeat színtéren. 

A Stanton Warriors elérte, hogy nem lehet beskatulyázni. Eklektikus zenei múltjukkal, és tradicionálisabb hangzások (underground house, hip hop, electro és funk) bevonásával és mindezek keveredésével olyasmit hozott létre amit leginkább csak Stanton hangzásnak nevezhetünk. Egy olyan hangzásnak, mely mindíg valami újat és frisset tesz hozzá a mulatsághoz. Mint Dom is mondta, mikor meglátta a reakciót amit az egyik számuk okozott a Nothing Hill Carnival-on: ‘Mindenki táncolt’. Pár év elmúlt azóta, de a lényeg ugyanazon a két szón van, a ‘mindenkin’ és a ‘táncon’, csak mostanában többen vannak a partyn! 

Archív partyajánlók

Ajánlott lemezek

  • William Orbit – Odyssey

    Élete első válogatásával jelentkezik a popvilág egyik leghíresebb producere, a brit William Orbit.
  • Stanton Warriors – Sessions vol. III

    Számos díj és egy világ körüli turné után elkészítette a harmadik nagylemezét a breakbeat stílus egyik legmeghatározóbb formációja, a Stanton Warriors. A félig DJ mix, félig album hatását keltő kiadványon az elmúlt pár év összes nagy Stanton Warriors felvétele megtalálható lesz.

Zenei stílusok

  • Electronica

    Maga az elektronikus hullámokkal történő hangtovábbítás Alexander Graham Bell ötlete.
  • Breakbeat

    Minimalisztikus jellegű. Jellegzetes vonása a 3/4-es ütem.

Ajánlott rádiók

© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó