Pulzar

Cikk

SanFranciscoBeat & The Night Shift Documentary Film – interjú

Létrehozva 2012. szeptember 25.
Stílus House
    0.00

SanFranciscoBeat & The Night Shift Documentary Film – interjú

Az utóbbi időben egyre jobban előtérbe kerül a hazai elektronikus zenei szcéna egyik közismert arca, Kovács Krisztián a.k.a. SanFranciscoBeat, valamint tévésként és Vj-ként ismertté vált Juhancsik István a.k.a. Six közös munkája, azaz a Night Shift Documentary Film. A dokumentumfilm a hazai lemezlovasok éjszakai életét hivatott bemutatni, ami már sokunk fantáziáját megmozgathatta azzal kapcsolatban, hogy vajon az az egy órás tartalom pontosan mivel is lehet megtöltve. Így hát kíváncsian ültünk le Krisztiánnal beszélgetni, hogy minél több részletet megismerhessünk a közelgő premier kapcsán, és nem utolsó sorban, hogy róla is megtudhassunk pár érdekes dolgot.

 (Kérdés): Kezdjük az elején, hogy mikor és milyen indíttatásból kezdted meg a zenei pályafutásodat?

 
(SFB): Még 1996-ban kezdtem el dj-zni a klasszikus módon lemezről. Nagyon sok buliba jártam, és megtetszett ez az egész közeg. Pár ismerősöm már régóta zenélt, megmutatták hogyan működik a lemezjátszó, sok olyan zenét hallottam, amit máshol nem, és így beleszerettem ebbe az egészbe. Természetesen, mint minden, ez is hobbiként indult, de amint ráéreztem az ízére, tudtam, hogy nem akarok mást csinálni. Egy teljesen más világ nyílt meg előttem, és egyáltalán nem bántam meg a döntésemet, hiszen számtalan olyan értékes embert ismerhettem meg, akikkel más élethelyzetben biztos nem találkoztam volna.
 
 
(Kérdés): Mik voltak a legfontosabb mérföldkövek az életedben?
 
(SFB): Például a Strictly-s időszak, illetve az is amikor annak vége lett, mert akkor még jobban magamra találtam. Azok is fontos pillanatok voltak, mikor a saját zenéim különböző kiadóknál jelentek meg, illetve más dj-k is játszották azokat, és egyre több helyre hívtak meg. Igazából azt mondhatnám, hogy majdnem minden nap történt valami, ami bizonyos szempontból mérföldkőnek is számított, de úgy gondolom, hogy ezért tettem is, mert nem vagyok az a típus aki otthon ül, és azt várja hogy, valami történjen.
 
 
(Kérdés): Vannak olyan kitűzött céljaid, amiket a közeljövőben szeretnél elérni?
 
(SFB): Persze, elsősorban a filmet szeretném kivinni külföldre. Többek között a Berlin Music Days-en (BerMuDa) lesz egy bemutató novemberben, és persze más film fesztiválokra is szeretném, ha eljutna a film. Illetve tervben van még, hogy Junkie Hawky barátaim csinálnak egy kiadót, ahol bakelit formájában egy limitált 500 darabos megjelenés lesz, amin kimondottan a film zenéből is lesznek trackek. Emellett van egy másik profilunk, aminek a keretein belül videós reklámokat és kisfilmeket csinálunk, és a zenéléssel párhuzamosan ezt is szeretném előre „tolni”, hogy a két dolog előbb utóbb egyensúlyba kerüljön.
 
 
(Kérdés): Ha már így szóba került, mi a helyzet most a Night Shift-el?
 
(SFB): Ha minden igaz a premier szeptember 26-án lesz, most végezzük a végső simításokat. A mozi foglalás alatt van, és a tervek szerint lenne egy sajtós, szakmai vetítés, majd egy közönség vetítés regisztrációval, amit egy kisebb buli követne. Ezt követően pedig elindulna az országos turné 17 helyszínnel, ami arról szólna, hogy a filmben szereplő dj-ket is elhívnánk. A vetítések előtt lehetőség lenne az előadókkal beszélgetni, jobban megismerni őket, majd este a buliban ők is fellépnének természetesen.
 
 
(Kérdés): Milyen állomásai lesznek a klubturnénak?
 
(SFB): Összesen 15 állomás lesz, amik között szerepel Budapest, Baja, Székesfehérvár, Sopron, Szombathely, Balatonfüred, Tata, Békéscsaba, Kecskemét és így tovább. A pontos időpontok és helyszínek természetesen hamarosan publikusak lesznek. A turné január végéig zajlik, és azt követően az Indavideo oldalán lesz megtekinthető a film.
 
 
(Kérdés): A film készítése során milyen pozitív és negatív élményeid voltak?
 
(SFB): A stúdió felvételeknél egy nagyon jó minőségű mikrofont béreltünk, de valahogy mindig volt vele valami probléma, így az utómunkáknál nem is a képpel volt a sok teendő, hanem a hanggal. 32 szereplő 32 térben szól, és ezt mind egy szintre hozni, hogy mindenki egyformán szóljon, kétheti, napi 18 órás munkát jelentett, nagyon nehéz volt, de végül sikerült. Ugyanis elküldtem egy hangstúdiónak az anyagot, de visszadobták azzal, hogy nem tudják megcsinálni, így maradt rám a feladat. Ezen kívül csak pozitív élményeim voltak, mindenhol nagyon kedvesek és segítőkészek voltak velünk.
 
 
(Kérdés): Egyébként amikor maga az ötlet megszületett, hogy elkészítsétek a filmet, mi volt vele a cél?
 
(SFB): Az, hogy adjunk egy kis kultúrát az embereknek. Régebben egész más volt ez a zenei szcéna, mint jelenleg. A zenei magazinok által felkapott lehetett valaki, hiszen ha egyszer ott volt a címlapon, akkor onnantól kezdve a naptárja már tele volt 1 évre előre a fellépésekkel. A mostani világban, hogyha nincs valami bulvár a cikkekben, el se olvassák az emberek, vagy legalábbis nagyon kevesen. Annyi információt zúdítanak ránk naponta a közösségi oldalakon, hogy feldolgozni se lehet, és számtalan dolog felett csak elsiklik az ember, ami egyébként érdekelné. Pontosan emiatt nem fogjuk a filmet sem olyan formátumban megjelentetni, hogy az emberek készhez kapják bárhonnan, mert nem tudják megbecsülni. Regisztrálsz, elmész megnézni a filmet, majd utána az élményeidet megosztod azokkal akik még nem látták, vagy épp már látták, és ezzel elindulhat egy folyamat, ami által a filmben szereplő embereket talán sokkal jobban meg fogják becsülni, mint most. Manapság úgy viselkednek az emberek, mintha valami kívánságműsor lenne egy buli, állandóan számokat kérnek, és nem tisztelik azt, aki dj pultban áll. Régebben pont az ellenkezője volt, még köszönni se mertek a dj-nek, megvolt a maga kultusza ennek az egész közegnek, ami sajnos mára teljesen eltűnt. Csak vegyük azt, hogy a 2000-es évek elején 4-5 ezer forint volt egy nagyobb rendezvényre a belépő, és megtöltötték az egész helyet, ma meg egy 1500 forintos jegynél nem mennek be az emberek a buliba, mert drága… és persze nem az az elsődleges szempont, hogy éppen ki lép fel, hiszen általában azzal nincsenek is tisztában, hogy kit takarnak a nevek…
Talán a film kapcsán majd rájönnek az emberek, hogy még mindig léteznek minőségi dolgok, és értékelni fogják újra azt, amit adhat ez a dolog.
 
 
(Kérdés): Hogyan promózzátok a filmet? A szeptember 26-ai premier hol lesz megtartva?
 
(SFB): Van egy facebook-os kampány, illetve a különböző party oldalak is hirdetik majd ezt az egészet. Aztán ott van a Don’t Panic, akik segítenek a kampányban, ugyanis lesznek matricák, plakátok, szórólapok és merchandise cuccok, amiket viszünk magunkkal országszerte, és meg lehet vásárolni. És természetesen az összes szereplő, aki benne van a filmben segíteni fog abban, hogy toljuk ezt a szekeret. A premier pedig a Toldi Moziban lesz.
 
 
(Kérdés): A klubturné mellett idén láthatunk tőled valahol live act-et?
 
(SFB): A Profile25 név alatt futó audiovizuális projektemmel egy évben általában 4-5 alkalommal, különböző nagyobb techno rendezvényeken szoktam fellépni. Ilyen lesz október 13-án a Bónusz Fesztivál. És még idén lesz Sopronban a Secret Fusion is.
 
 
Nos reméljük, hogy a film által elérni kívánt cél meg fog valósulni, és felrázza a hazai közönséget, hogy az elektronikus zenei közösség újra a régi lehessen, vagy legalábbis megindulhasson a folyamat, melynek során a zene fogyasztói oldala rájön, hogy a mai zenének igenis van egy minőségi és értékes része, amit meg kell becsülnünk. Tehát aki teheti, és lehetősége nyílik, hogy a turné valamelyik állomásán részt vegyen, az ne habozzon. 
Készítette: Bambi

Archív partyajánlók

Helyszín

Még több film

  • Mika Filmklub

    Két, mostantól rendszeresen jelentkező új flimklub a Mika Tivadar Mulatóban!
  • Night Shift - Dokumentumfilm a magyar partivilágról

    Megint egy követ fúj a tehetséges és népszerű DJ/producer Sanfranciscobeat s a hasonlóan sikeres VJ, filmes/tévés szakember, Six. A Night Shift címú új dokumentumfilm a magyar elektronikus zenei élet hátterét mutatja majd be.
  • A Tron: örökség című film zenéjét a Daft Punk komponálta

    A „Tron: Örökség” várva várt filmzenéje - amit az ikonikus és a kritikusok által is elismert Grammy-díjas francia duó a Daft Punk komponált és producerelt - a Walt Disney Records gondozásában 2010. november 22-én jelenik meg . A film a mozikban 2010. december végén lesz látható Disney Digital 3D-ben és IMAX 3D-ben.
  • Kis csibészből nagy betyár: Luke Fair

    Súlyos egyéniség, könnyed humor, homályba vesző, sötét gyerekkori emlékek, mindez egyetlen villáminterjúban, amit az egyik „Betyárral”, Luke Fairrel készítettünk pár nappal a budapesti fellépése előtt…
  • They Call it Acid – újabb kultfilm

    Egy bizonyos kor fölött az ember felsóhajthat, ha meghallja, hogy egy „újabb” film születik az Acid House nevű jelenségről. Sokan próbálták dokumentumfilmekben bemutatni – több-kevesebb sikerrel –, mi történt 87-89 között, de most itt a „They Call it Acid”.
  • Berlin Calling - április 2-tól a moziban

    A berlini elektro-komponista, Martin Karow (Paul Kalkbrenner) DJ Ickarusként járja a világ dance klubjait turnéjával.

© 2001–2024 Pulzar | Elérhetőségek | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Logó